Social Service anno 2016, de klant écht in beeld
Een event van  CustomerFirst logoDEF
  • Home
  • Programma 2016
  • Parallelronde 2 - Hoe kunnen bedrijven het beste online reageren op klanten?

Parallelronde 2 - Hoe kunnen bedrijven het beste online reageren op klanten?

14.45 - 15.15
Programma 2016
Susan is afgestudeerd met een uniek onderzoek over kwaliteitsmetingen van webcare-reacties bij Nederlandse, dienstverlenende bedrijven. Nooit eerder is zo'n uitgebreid onderzoek uitgevoerd naar het opstellen van uniforme, inhoudelijke en kwalitatieve reacties naar klanten op social media.

Literatuuronderzoek, de afname van interviews met webcaremanagers en professionals, plus de uitvoering van een uitgebreide content analyse hebben geresulteerd in een model (bestaande uit diverse beoordelingscriteria) waarmee de kwaliteit van webcare-reacties van bedrijven kunnen worden gemeten. Dit model dient tevens als (uniforme) richtlijn voor bedrijven die met webcare starten of bezig zijn met het optimaliseren van klantcontact via social media. In de presentatie van Susan worden de onderzoeksfasen en het model (inclusief de beoordelingscriteria) uitgebreid toegelicht en besproken.

Sponsors & Partners