Daniël Timmermans

Hoofd 24/7 Contactcenter | Ministerie van Buitenlandse Zaken

Daniël Timmermans is manager 24/7 Contactcenter bij Buitenlandse Zaken en al ruim 15 jaar werkzaam binnen de overheid op verschillende managementposities. Voor Buitenlandse Zaken was hij oa werkzaam bij het CAK, ministerie van Algemene Zaken en hjeeft opdrachten gedaan bij een aantal gemeentes. Het 24/7 Contactcenter is verantwoordelijk voor de wereldwijde dienstverlening aan klanten, zowel online via www.nederlandwereldwijd.nl als offline via telefoon, mail en whatsapp. Het gaat van consulaire bijstand, tot visumverlening tot afgifte van paspoorten. Het contactcenter is zich aan doorontwikkelen naar dé plek waar 1 miljoen Nederlanders in het buitenland terecht kunnen met alle vragen aan de overheid.

De sessie
Klantcontact in een wereldwijde corona-crisis

Toen in maart 2020 nagenoeg alle grenzen wereldwijd dicht gingen vanwege corona kwamen tienduizenden Nederland vast te zitten. Vanaf dat moment kwam het contactcenter van Buitenlandse Zaken in een ongekende situatie terecht. Vervijfvoudiging van volumes, voortdurend veranderende informatie en veel ongeruste mensen. Hoe manage je nu het klantcontact tijdens zo’n crisis? En wat zijn belangrijke factoren voor dienstverlening in een tijd als deze? En waarom is oprecht contact en verbinding maken belangrijker dan ooit?

 

Bestel hier je online ticket