Goede social service kan positief bijdragen aan het imago van je merk

Social Service congres

Op het programma van het Social Service Congres 2018 staan diverse sprekers die vertellen hoe zij door samen te werken 100% klantgericht zijn. Vooruitblikkend op die dag, deelt Pascal van Eijndhoven (General Manager bij The Best Social) zijn visie.

Wat maakt social service in algemene zin zo belangrijk? Wat kun je ermee bereiken concreet?

Goede social service kan positief bijdragen aan het imago van je merk, en zo een bijdrage leveren aan het binden van klanten voor langere tijd.

Wat is voor jou nou een ultiem voorbeeld van social service? (denk aan een bepaalde actie of een voorbeeldbedrijf)

Persoonlijk heb ik zeer goede ervaringen met zowel Coolblue als KLM. Snel contact, vriendelijk doch luchtig en met duidelijke oplossing.

Hoe wil jij social service innovatief en effectief houden in jouw organisatie de komende jaren?

The Best Social Media heeft een hele waardevolle fanbase die ons regelmatig tippen. Wij beantwoorden alle tips persoonlijk en dat zullen we in de toekomst ook blijven doen.

Wat zijn volgens jou echte ‘no go’s’ op webcaregebied? (valkuilen)

  • geen empathie tonen
  • ongepast humor verwerken in webcare
  • chatbots die niet werken

Wanneer ben jij content als het gaat om social service naar jouw klanten toe?

In het geval van onze lezers, wat ook een soort klanten zijn, ben ik content als wij persoonlijk, adequaat en waar relevant met humor reageren. Dat draagt bij aan wat wij willen uitstralen met ons platform The Best Social Media.

Wat is jouw advies om te komen tot de beste social service? (kenmerken)

Zorg dat de mensen die de service verlenen je bedrijf goed kennen en daar een connectie mee hebben. Schrijf richtlijnen voor social service en bespreek die regelmatig.

Lees hier meer over Pascal en zijn sessie tijdens het Social Service Congres op 29 november.

Bestel tickets