Jerry Downing

Service Quality Manager bij Transavia I Oprichter Publiek Interactief

Customer service & experience lopen als een rode draad door de carriere van Jerry Downing. ‘Hij is net als ik een gepassioneerde vakidioot,’ aldus Ankie Straathof (Manager Customer Care & Sales bij de Bijenkorf). Jerry Downing is de grondlegger van webcare en WhatsApp als servicekanaal bij Transavia en heeft zijn sporen als manager webcare verdiend. In 2017 is hij samen met Asha Narain Publiek Interactief begonnen, een trainings- en adviesbureau dat helpt om de online dienstverlening van organisaties naar een hoger plan te tillen. Coca Cola Brussel, D-reizen, Heineken en onlangs Duinrell hebben trainingen en workshops van Jerry Downing gevolgd.

Tegenwoordig is hij parttime werkzaam bij Transavia waar hij zich bezig houdt met de vertaling van ‘merk’ naar’ klantcontact’ en projecten waarbij de klant centraal staat.

De sessie
Digitaal klantcontact: gewoon beginnen!

Customer contact gaat over meer dan bereikbaarheid en de (digitale) kanalen die je daarvoor in kunt zetten. Klanten willen gehoord worden en hebben in hun contact met organisaties behoefte aan een menselijk geluid. Helaas staren veel organisaties zich juist blind op (nieuwe) technologische oplossingen. “Zorg eerst gewoon dat je de basis op orde hebt”, zegt Jerry Downing. Weten waar je merk voor staat en hoe je moet luisteren zijn daar een belangrijk onderdelen van.

Aan de hand van praktijkvoorbeelden vertelt hij o.a. over empathie in digitaal klantcontact en geeft tips hoe je deze met elkaar verbindt.

 

Bestel Early Bird Tickets