Een kort interview met Fleur Willemijn

Fleur Willemijn is content & social director en helpt organisaties en bedrijven om hun eigen uitgever te worden via sociale en digitale media. Op 30 november is ze een van de sprekers op het Social Service Congres.

Wat maakt social service in algemene zin zo belangrijk? Wat kun je ermee bereiken concreet?
‘People want to connect to people’ en na ‘in real life’ is social hiervoor het mooiste medium. Snel, ongezouten, rauw en direct recht uit en in het hart. Daarmee gaat het op social om connecten en aandacht. Richt je dat goed in, dan win je het hart van je fan, volger en consument

Wat is voor jou een ultiem voorbeeld van social service?
Er zijn veel mooie voorbeelden, wat zij gemeen hebben is dat zij de klant snel en gemakkelijk helpen wanneer deze dit niet zelf kan. Want als klant, heb ik eigenlijk stiekem liever ook geen contact met een organisatie., Als ik er dan zelf niet meer uitkom, is hun service de onderscheidende factor. Niet in een ‘u vraagt wij draaien’ maar in een meedenken en oplossingsgerichte mens-helpt-mens wijze.

Hoe wil jij social service innovatief en effectief houden in jouw organisatie de komende jaren?
Door vooral de Clevel en hoger management continue de spiegel voor te houden wat wij als organisatie aan het doen zijn. Feitelijk op basis van dagelijkse voorbeelden. Hen spiegelen hoe het bedrijf met haar klanten omgaat en de lat hoog te leggen en hoog te houden.

Wat zijn volgens jou echte ‘no go’s’ op webcaregebied?
Cementen draaiboeken en ontbreken van mandaat. Vastdenken in patronen en zonder budget om net een klein stapje extra te maken. Een bloemetje kost echt niet zoveel. Het is de toon die de muziek maakt. Het is de service voor het verschil.

Wanneer ben jij content als het gaat om social service naar jouw klanten toe?
Als wij hen servicen zoals ik zelf, als klant, ook behandeld wil worden

Wat is jouw advies om te komen tot de beste social service?
Verplaats je in de andere kant van het scherm en denk niet vanuit de organisatie, maar echt vanuit de klant. Laat Clevel en management eens een dagje meedraaien op webcare en zelf de klant te woord staan.

Bestel tickets