Waarom een online event?

Vanwege het coronavirus zijn opnieuw landelijke beperkingen ingesteld. We werken weer zoveel mogelijk thuis, maar de ontwikkelingen binnen de klantcontact branche staan niet stil. Wij keken er ontzettend naar uit om iedereen begin november tijdens het Social Service Congres te ontmoeten en deze ontwikkelingen met iedereen te delen. Helaas kan dit nu niet fysiek, daarom bieden we het event online aan. Een event dat juist nu, meer dan ooit, relevant is.

Wat kun je verwachten?

Stel zelf je eigen programma samen en krijg een seintje als er een sessie in jouw programma begint. Stel vragen aan de sprekers na afloop van een presentatie of netwerk met sprekers of andere bezoekers. Het kan allemaal binnen het online platform.

Hoe ziet de online tool eruit?

Bekijk hier de tool: Uitleg Swapcard

‘Hieronder 2 video’s die de online tool van het event uitleggen. Een korte er een lange versie’

Swapcard uitleg in 90 sec: https://youtu.be/092r1h9x8Yg
Swapcard uitleg: https://youtu.be/RUocs0wOX88

Nog vragen?

Hieronder staan een aantal veel gestelde vragen over het online event. Heb jij een prangende vraag, maar staat deze er niet bij, neem dan contact op met Tanja Veldhuizen: projects@bbp.nl

Online Event

1Wat wordt verstaan over een online event?
Een online event is een evenement waarbij deelnemers/bezoekers niet fysiek op locatie aanwezig zijn, maar de sessies volgen vanaf hun computer. Dit kan vanuit huis of kantoor, of zelfs onderweg, en van over de hele wereld - waar de bezoeker zich dan ook bevindt op dit moment. Het voordeel hiervan is dat bezoekers flexibel zijn in welke sessies ze wel of niet volgen, dat er minder tijd geïnvesteerd hoeft te worden in het evenement omdat er minder gereisd hoeft te worden en dat er in tijden van COVID-19 zo min mogelijk contactmomenten zijn.
2Is er een mogelijkheid om te chatten met medebezoekers van dit event?
Je kunt met medebezoekers en sprekers connecten, je stuurt dan een connectieverzoek. Hier kun je ook een bericht bij sturen. Zodra dit connectie verzoek geaccepteerd is kun je berichten naar elkaar sturen.
3Hoe krijg ik toegang tot dit event?
Het is een platform/website. Hiervoor krijg je via de email op woensdag 11 november een inloglink richting de online omgeving.
4Wanneer krijg ik toegang tot dit event?
Het platform is toegankelijk vanaf woensdag 11 november. Vanaf dat moment log je in met je email, en wordt je gevraagd om je wachtwoord te veranderen. Nadat je een wachtwoord gekozen hebt kun je ten alle tijden inloggen op je account. Vanaf maandag kun je dus al rustig even rondkijken op het platform. Je kunt je profiel aanvullen met informatie en je kunt alvast je eigen programma samenstellen door je aan te melden voor sessies. Ook kun je 1:1 meetings aanvragen met sprekers of connectieverzoeken sturen.
5Kan ik vragen stellen aan de sprekers?
Tijdens keynotes kun je via de chat / Q&A functie naast de video stream vragen stellen. Deze worden dan na afloop van de keynote gesteld in onze studio setting. Tijdens parallel sessies zit je in een Zoom-omgeving. Hierbij is het eerste deel de sessie zelf, en is er aan het eind 5 minuten tijd om je vragen te stellen. Dit is in een interactieve setting, dus je kunt aangeven dat je een vraag wilt stellen door je hand op te steken of je camera aan te zetten, de host van de betreffende sessie zal je vervolgens de beurt geven. Tijdens de sessie kan je vragen ook alvast insturen via de Zoom-chatfunctie, zodat de moderator de vraag namens jou kan stellen.
6Kan ik videobellen met de sprekers?
Je kunt 1:1 sessies aanvragen met sprekers op momenten dat ze beschikbaar zijn. Dit kan binnen het platform, je nodigt iemand uit voor een videocall en de ander kan net als bij een normaal telefoongesprek of video conference dit verzoek accepteren of weigeren. Binnen de Swapcard omgeving start na acceptatie automatisch het videogesprek.
7Kan je de presentatie ook terugkijken?
Na afloop van keynotes en parallel sessies zijn de sessies online beschikbaar om terug te kijken. Q&A zit hier niet bij, en je hebt natuurlijk niet de mogelijkheid om zelf vragen te stellen, dus live kijken is altijd aan te raden! Dit kan tot 1 maand na het event.
8Hoelang duurt het?
Zie programma
9Zitten er ook pauzes tussen?
Tijdens het online programma zitten in tegenstelling tot een 'off-line' event geen pauzes. Tussen keynotes en parallel sessies zit wel altijd even tijd voor een toiletbezoek of koffieronde, maar als je wilt blijven zitten zorgen we altijd voor interessante en relevante content. Er is dus geen moment dat er 'niets' gebeurd. Thuis zit je natuurlijk comfortabel achter je computer en kun je gerust een broodje eten of even koffie gaan halen, dus ook tussen sessies door zullen wij zorgen dat er altijd iets gaande is.
10Kom ik zelf in beeld?
Je komt nooit in beeld indien je dit niet wilt. Tijdens parallel rondes heb je bij de Q&A aan het eind de mogelijkheid je eigen microfoon en camera aan te zetten om vragen te stellen, maar dit hoeft niet. Tijdens de keynotes is deze optie er niet - vragen kunnen gesteld worden via de chatfunctie aan de rechterkant.
11Kan ik ook mijn telefoon sessies bekijken?
Ja, dit is mogelijk.
12Hoe ziet de online omgeving eruit?
Als je alvast wilt zien hoe de Swapcard omgeving eruit ziet en wat je allemaal kan doen, bekijk dan vooral deze video. Ons evenement zal er natuurlijk heel anders uitzien, geheel gebrand naar Social Service Congres, maar dan heb je alvast een indruk.
Bestel hier je online ticket